На 14-ти и 15-ти ноември се реализира втора поредна изява по проект „Паралелни стъпки, паралелни пространства”. Домакин бе отново художествената гимназия в Трявна. Конкретното мероприятие носеше името „Обект и среда”. В него продължи да се развива основната линия на проекта към запознаване на учениците с модерните и съвременните изразни форми в изкуството. Дейностите на този етап включваха работа в областта на пространствените инсталационни форми, като основният акцент падна върху овладяването на конкретна среда.
В рамките на лекция и видеопрезентация участниците бяха запознати с основни теоретични моменти свързани с този тип форми на художествен изказ. Бе разгледана типологията и представени конкретни примери за произведения и автори, работещи в областта. Проведеният след това уъркшоп за арт инсталации и художествени конструкции акцентира върху идеята за художествено овладяване на пространството и използването му, като равностоен елемент в произведението, наред с материалните компоненти. За случая бе подбрана конкретна среда от двора на училището, където участниците ситуираха предварително изработен набор модулни конструкции от тел и хартия.
Културно-образователен проект на Център за неформално образование и културна дейност "АЛОС" и сдружение "Изкуство в действие"
сряда, 23 ноември 2011 г.
четвъртък, 27 октомври 2011 г.
Измерения на ефимерността
Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа”, гр. Трявна беше любезен домакин на първата изява по проект „Паралелни стъпки, паралелни пространства”. Изявата протече в периода 11 – 12 октомври 2011 г. под надслов „Измерения на ефимерността”. Тя включваше лекция за модерните и съвременните тенденции и форми в изкуството, видеопрезентация и уъркшоп в областта на лендарта.
В рамките на уъркшопа възпитаници на тревненската художествена гимназия, съвместно с преподаватели от Софийски университет „Св. Климент Охридски”, изработиха впечатляващ по своя брой и мащаб инсталации от природни материали (листа, клони, пръст и др.). Дворът на училището, където бяха изградени произведенията се превърна в своеобразно ателие за ефимерно изкуство. В него учениците получиха възможността да експериментират с нетрадиционни и непознати за тях материални посредници за изразяване на художествените им идеи. В някои от творбите, като изразен материал беше използван дори огънят.
Един месец по-късно
В рамките на уъркшопа възпитаници на тревненската художествена гимназия, съвместно с преподаватели от Софийски университет „Св. Климент Охридски”, изработиха впечатляващ по своя брой и мащаб инсталации от природни материали (листа, клони, пръст и др.). Дворът на училището, където бяха изградени произведенията се превърна в своеобразно ателие за ефимерно изкуство. В него учениците получиха възможността да експериментират с нетрадиционни и непознати за тях материални посредници за изразяване на художествените им идеи. В някои от творбите, като изразен материал беше използван дори огънят.
Абонамент за:
Публикации (Atom)